Новосанжарський інклюзивно – ресурсний центр отримав обладнання для занять з особливими дітьми
Днями Новосанжарський інклюзивно – ресурсний центр отримав чудовий та необхідний подарунок – обладнання для занять з особливими дітьми. Закупівлю обладнання організовано в межах проєкту «Підсилення спроможності системи інклюзивної освіти», який реалізує громадська організація «NOVA UNITED» за підтримки ЮНІСЕФ.
Як ми вже раніше повідомляли, наша спільна з «NOVA UNITED» робота над впровадженням системних інструментів підтримки дітей та їх родин в нашій громаді триває кілька місяців. Впродовж цього часу учасники поєкту досліджували потреби дітей з ООП та інвалідністю, провели первинний аналіз ресурсів і бар’єрів у громаді, сформували спільну мету й бачення змін, планували, як посилити підтримку для кожної дитини. Було проведено кілька зустрічей, розроблено відповідну програму.
В рамках цього проєкту передбачено надання комплектів обладнання для інклюзивно-ресурсних центрів. Загалом сучасне обладнання отримають 16 центрів, 11 у Полтавській області та 5 - у Кіровоградській.
Комплекти були сформовані індивідуально — відповідно до запитів кожного ІРЦ. До складу входять: сухі басейни, бігові доріжки, робототехнічні набори, інструменти, гаджети й дидактичні матеріали для логопедів та фахівців, великий набір Фребеля та інші розвивальні засоби.
Завдяки цьому обладнанню фахівці центру зможуть впроваджувати нові методики, адаптувати простір для дітей з різними нозологіями та зробити заняття більш інтерактивними й ефективними.
Довідково про сам проєкт:
Ініціатива «Підсилення спроможності системи інклюзивної освіти» стартувала у квітні 2025 року у Полтавській та Кіровоградській областях. ЇЇ реалізує громадська організація «NOVA UNITED» за підтримки ЮНІСЕФ.
Мета проєкту — створення системного підходу до розвитку інклюзивної освіти. Серед основних завдань: підвищення якості освітніх послуг для дітей з особливими освітніми потребами, професійний розвиток педагогів і фахівців, оновлення матеріально-технічної бази ІРЦ, допомога громадам у локалізації Національної стратегії інклюзивного навчання.
У червні місяці в межах проєкту 60 фахівців і фахівчинь ІРЦ Полтавської та Кіровоградської областей пройшли триденне навчання. Опановували міжнародні психодіагностичні методики — WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3 та CASD: поглиблювали знання про стандартизований інструментарій та міжнародні класифікації ДСМ, МКХ, МКФ, відпрацьовували практичні навички роботи з дітьми та вчилися інтерпретувати результати та складати наративні звіти.
Пілотними громадами проєкту з розробки стратегій інклюзивного навчання стали:
- на Полтавщині — Миргородська, Терешківська, Новосанжарська, Решетилівська, Диканська та Полтавська громади;
- у Кіровоградській області — Кропивницький, Олександрія, Новоукраїнка.




