Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення
27 квітня на базі Новосанжарського ліцею відбулося навчання учителів початкових класів, вихователів продовженого дня та асистентів учителів Новосанжарської громади, які працюють у 1-4 класах закладів загальної середньої освіти на за тематикою: «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» за участю Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського та Комунальної установи Новосанжарський центр професійного розвитку педагогічних працівників Новосанжарської селищної ради.
Метою даної зустрічі було забезпечення освітянської спільноти громади якісною підготовкою до впровадження реформи «Нова українська школа. Учителі працювали з регіональною тренеркою Ольгою Хвостенко, яка на практиці продемонструвала партнерську роль педагога-дизайнера освітнього процесу, траєкторію побудови взаємодії з дітьми відповідно до їхніх інтересів і потреб з урахуванням освітнього контексту.
Перед початком тренінгу педагоги почули відеозвернення Міністра освіти України Оксена Лісового та голови The LEGO Foundation Оксани Рома, які зазначили важливість діяльнісного підходу у навчанні молодших школярів.
Учасники тренінгу пригадали складові ранкового кола та методику його проведення, способи обʼєднання в команди та групи, взяли активну участь у виконанні практичних вправ, узагальненні понять, створенні дизайну інтегрованого уроку, мандрували картою України із застосуванням цеглинок наборів LEGO тощо. На сьогодні діяльнісний підхід є ефективним для опанування дитиною будь-якої теми не на поверхневому рівні, а на рівні усвідомлення. Через активну власну участь у навчанні, через діяльнісну взаємодію відбулося усвідомлення педагогами своєї ролі педагога-дизайнера, партнера, яка полягає в тому, щоб дати можливість учням отримати знання не в готовому вигляді, а шляхом пошуку, дослідження, активного включення до роботи, експерименту, спілкування і взаємодії, пропонування власних ідей і свого бачення, уміння аргументувати думку.
Усі блоки, які передбачає програма навчання, успішно були опрацьовані упродовж дня з паузою на каву-брейк.
Навчання пройшло у теплій, дружній атмосфері. Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, креативно та творчо підходили до виконання поставлених завдань, щиро ділилися досвідом, що сприяло підвищенню фахового рівня та професійної майстерності учасників тренінгу.
Підвищили кваліфікацію 32 педагоги Новосанжарської громади.
За результатами навчання учасники тренінгу отримають сертифікати про підвищення кваліфікації в обсязі 8 годин. Водночас кожен учитель отримав методичний посібник «Проєктна робота в початковій школі», який може стати в нагоді педагогам для побудови взаємодії як безпосередньо в закладі освіти, так і під час онлайн-навчання.